En liten ferierapport!

i mangel på å vise fram ting jeg har laga, tenkte jeg å skrive litt om ferien!
i øyeblikket befinner jeg meg i Gdynia i Polen, en av de få byene med kystlinje, så her nyter vi dagene i sola og kveldene ute og spiser! man merker godt at dette ikke helt er stedet for utenlandske turister (eller så er det det at vi i familien her ser utrolig polske ut...!) for her snakker så godt som ingen engelsk, og de som gjør det er vel ikke helt stødige de heller.... dette blir jo veldig festlig når man er ute og spiser da eller handler lunsj på stranda, for alle rister oppgitt på hodet og signaliserer at de ikke kan engelsk... hmm... men vi blir da ikke sure vi, synes det nesten er mer eksotisk igrunn! ellers er det veldig billig her da! det er jo ikke så veldig dumt! spiste på en skikkelig stilig restaurant første kvelden, og herligheten av store matretter og drikke kom på ca 240 norske kroner... stedet var litt likt glass i drammen, og de som har vært der vet vel da at der hadde vi vel fått mat for en person til samme prisen! og største isen vi fant i isdisken kosta vel åtte kroner... ikke dårlig for en sliten lommebok! er forresten veldig bra shopping her også, som jo da selvsagt også er billig, men foreløpig har jeg endt op med to gensere bare, to varme! (er jo bare nesten 30 grader her) likevel fikk vi bruke for de i går, jeg og Mariell da, ble brått litt kaldt utover kvelden langs kaia her. og da det i tillegg begynte å regne var det veldig godt. akkurat  da spilte vi minigolf, og sta som vi er, så ga vi oss selvsagt ikke! endte med at vi nesten ikke så resultatene på det arket man skriver på, for vi hadde bare en tusj å skrive med, og som kjent flyter sånne ut hvis de ikke er vannfaste! men etter å ha kommet tilbake på hotellet og studert det fant vi ut at pappa vant og jeg kom på tredjeplass...(av fire....)
vi bor på spahotell forresten, så her er det skikkelig fint! var på sånn dyprens av ansiktet i går, var skikkelig deilig, men litt vondt også... fikk no sånn som føltes som det etsa i ansiktet... ikke like godt!
vel vel, nå er det jo nesten ikke vits i å skrive kort til folk siden jeg har tatt hele oppdateringa her,men men... kort ar jo alltid gøy da!

glemte jo forresten å fortelle om den tidligere delen av ferien da... starta med tre dager i københavn der vi var i zoo (maaaange søte dyr!) og tivoli (veldig fint der selv om man haaater karuseller og lignende!)
var også litt på shopping, men der endte jeg bare opp med en topp og litt godteri.. tihi
bodde på et hotell som het cab inn city, og rommene var seriøst så små at de like godt kunne vært camipngvogner som sto oppå hverandre... hehe. veldig greit likevel egentlig da, lå jo midt i sentrum, litt bråk var det, men vi sovna da til slutt! hehe
videre gikk turen med ferje fra rødby til puttgarden og autostradaen til polen... på autostradaen går det jo heeelt sykt fort å kjøre, MEN i Polen er veien litt annerledes kan du si! merka de bare vi kom over grensa at her var det andre boller! kjørte til en by som heter Szczecin (tror det uttales Stettinn....) der skulle vi finne et hotell i sentrum og noe å spise... hadde man bare funnet sentrum da... etter å ha kjørt rundt en stund droppa vi å finne sentrum og fant heller et hotell, som viste seg å ikke være for langt fra "sentrum". da bagasjen var på rommet og vi skulle spise middag gikk vi avgårde med et lite bykart vi fant på hotellet og tenkte at det ikke ville være noe problem... hahaha
etter å ha traska langt om lenge fant i bare stengte steder og mange kirker, så vi ga nesten opp. men så, plutselig så vi ei dame som kom gående med et mcdonaldsbeger i hånda, så vi skjønte at det ikke måtte være så langt unna... det var det heller ikke, så den kvelden ble det junkfood på oss... også så godt som det var siden vi ikke hadde spist på sju timer! billig var det jo å, kom på litt over 100 kr for hele familien!
dagen etter satte vi oss i bilen og skulle til Gdynia. var bare 30 mil å kjøre, noe som ville gått på null komma svisj i tyskland, men ikke i polen! her er det nemlig sånn at veien går innom hver eneste liten landsby, er ikke no motorvei med avkjøringer her nei! det resulterte i at turen tok rundt seks timer med et par små stopp... gjett om vi var lei av polske veier da vi kom fram! derfor er jo ironien stor også da, siden vi i mårra skal kjøre samme veien tilbake! er ikke no annen vei å kjøre heller vettu! har heldigvis god tid tilbake da, skal til grønøy strand eller no i Danmark (der Dana-Cup er) på søndag da... litt deilig å slippe å måtte kjøre langt hver dag! kan dele det opp litt!

nå er det på tide å avslutte ser jeg! skulle bare skrive litt jeg... hehe
håper alle har en kjempefin sommerferie!