Tova votter!

Etter litt regning ogen prvelapp er jeg egentlig veldig fornyd med oppskrifta mi! har brukt ca. 100 g. ullteppegarn, men det ble brukt fr jeg veide lageret mitt da... strikka p pinne 6 og tova p 40 grader.

IMG_0244


Et par votter.

Har strikka de tidligere i uka, har bare ikke surra meg til ta bilde fr n. Strikka i 6-trds on-line, ca. 50 gram.

IMG_0242

Bosniatfler!

Jeg fikk det til! hehe... da jeg endelig fant oppskrifta og manna meg opp siden jeg synes det s s vanskelig ut, ko jeg til slutt igang, og det var jo artig strikke!
ble ett par til meg (de grnne og brune), og de turkise ble litt for sm da... hehe

IMG_0221

IMG_0220

Se hva jeg har ftt!

Har feira jula i Trndelag i r, og av tanta mi fikk jeg alt dette! hun brukte det ikke lengre og tenkte jeg kunne f det hvis jeg ville, og man kan vel ikke si jeg var vond be da! var en haug med oppskrifter til ogs, men de blir vel p loftet til det blir moderne igjen... tihi... er mest oppskrifter fra 80- og 90-tallet, men var MYE inspirasjon der!
Bare se p dette bildet da:

IMG_0174


Har strikka meg veske!

Forelska meg fullstendig i mnsteret p denne veska for ganske lenge siden, men jeg er ikke s veldig glad i strikke fletter, s det har bare blitt med tanken en god stund... men s! da mnsteret dukka opp i julekalenderen til drops, da mtte jeg bare! brukte easy fra sandnes i stedet for eskimo, og selvsagt ble den brun! strikke fletter var ikke s ille som jeg huska, men s er jo disse ganske enkle da! veska skal f fr i mrra, liker best ha det jeg... ogs skal den tas i bruk p nyttrsaften! gleder meg masse!

IMG_0112

Da kan julegavene vises fram for alle!

N er jeg tilbake hjemme og sammen med pc'en min! da er det tid for avslre hva de fleste fikk til jul! er vel hvertfall en gave jeg ikke har tatt bilde av, det gikk s fort de siste dagene fr jul... hehe... noen som kjenner seg igjen i det?
i hvertfall, her er de:

Mamma fikk dette kirisjalet som er strikka i en trd alpakka og en trd vivaldi:
DSC_3590

ei venninne fikk disse vottene, strikket i rubin...
DSC_3997

ei anna venninne fikk disse vottene, strikket i garn fra fagstrikk...
DSC_3883

...sammen med dette pannebndet...
DSC_3891

...og disse sokkene, strikket i et garn jeg kjpte i danmark:
DSC_3044 copy

ei fikk denne lua , strikka i silja, sammen med et par selbuvotter jeg ikke har ftt tatt bilde av:
DSC_2737

ei fikk disse gryteklutene og denne kopptua, laget i bomullsport og cotton,sammen med et lys...
DSC_3627 copy

ei fikk disse sokkene, strikket i silja,sammen med litt som ikke var hjemmelaget:
DSC_3045 copy

ei fikk dette skjerfet og lua, strikka i topp't't-garn:
DSC_3626 copy

ei venninne fikk dette skjerfet, strikka i garn fra estland:
DSC_3519

sammen med de gr tflene fra dette bildet, hekla i safirgarn:
DSC_3947

og ei venninne fikk denne duken, hekla i garn fra nille, sammen med et lys:
DSC_3887 copy

bestemor fikk denne sauen:
DSC_3487

Kusina mi fikk disse selbuvottene strikka i rubin:
DSC00058

tror dette skulle vre alt... da er galskapen satt i system....;)

Kiri-sjal!

da var det endelig ferdig! eller var ferdig en stund, mangla bare blokke det! brukte garnet jeg fikk da mamma var i estland. snn ble det til slutt:

DSC_3936 copy

Vaffelcalorimetry og pulsvarmere..!

starta p pulsvarmerne og tenkte at de mtte ha noe som matcha til hodet. det i strikke vaffelcalorimetry gikk veldig greit! snn ble resultatet:
DSC_3938 copy

og calorimetryen:

DSC_3939 copy

Min frste votteoppskrift!

fant liksom ikke noen oppskrift jeg likte noe srlig, ingen var snn som jeg tenkte det, s da ble det til at jeg laga min egen oppskrift. etter litt knoting for f det best mulig er jeg ganske fornyd med resultatet, men de kunne nok fortsatt vrt litt smalere da...

image181

Ei lue er ferdig!

har strikka ei lue i topp't't og pynta med en blomst!

image180

Ballband Dishcloth!

endelig har jeg ogs ftt surra meg til strikke en snn... var jo egentlig veldig enkelt! brukte cotton fra stoff og stil.

image179

Branching out scarf

har strikka ett til, ei p jobben til mamma som skulle f det! brukte litt over ett nste tynn alpakka. laga en liten blomst p nl ogs som kan festes p jakka!

image173

Litt mer babyty...

Synes det er s artig strikke til snne sm, kanskje fordi det gr s fort? i hvertfall, hadde egentlig strikka et tvillingsett allerede, men s ble det jenter, og da var lissom ikke grnt og hvitt helt aktuelt synes jeg... det blir gitt til noen andre etterhvert! har brukt siljagarn denne gangen ogs, gikk vel med litt under 150 gram.

image172

Strikka skjerf og lue

har ftt dilla p lace-mnster, s her er et skjerf av garnet jeg fikk av mamma, og ei lue i rubin fra sparkjp. begge mnstrene er fra knitty.com
image170

image168

jeg har ftt strikkepinnene mine!

image164for en mned siden fikk jeg tilslaget p en liten haug strikkepinner p ebay! etter lang tid kom de endelig! snn ser de ut, og n er de i bruk for alvor! hehe

Er ikke mamman min st?

mamma har vrt p spa-ferie i pernu utenfor tallinn, og jeg nska meg litt garn hvis hu fant noe... da hu kom hjem i gr hadde hu kjpt med en kilo! i tillegg fikk jeg et par ste votter og en skikkelig fin genser...
men det beste av alt var vel prisen p garnet da... var 170 kr pr kilo! tror noen m nedover dit en tur! hehe

her er et bilde av herligheten! og for meg som ikke har hespetre og nstemaskin blir dette et tlmodighetsarbeid.. hehe. pappa lekte hespetre for meg p ene hespa da, s jeg er allerede i gang med bruke garnet. resultatet av det blir nok forelpig en hemmelighet da det er planlagt som julegave...

image163

Ei djevellue

image162Synes det er s flt navn p ei s st lue egentlig jeg.. men men.. her er den hvertfall. strikka i babyull.

Ei kopptue til

denne gang i perlestrikk. veldig greit... den skal vre med i en gave da!

image151

sjelevarmeren til pernille!

da var den ferdig, men ankommer ikke kbenhavn fr tirsdag da... mnsteret er fra stoff og stil, men brukte topp't't garn i stedet... brukte nesten 600 gram, men det gikk fort strikke siden det bare er rett og vrang!

image131

opphengt i det samme, jeg???

fant oppskriften i bloggen til elisabeth p hobbyforum, og tenkte at det var artig strikke den, og da jeg frst hadde laga en, jo, da ble jeg lissom litt opphengt da... hehe, rart med det der du!
men til mitt forsvar har alle ftt en eier, eller hvertfall en kommende da.
har strikka de i bommullsgarn fra stoff og stil, merket er ogs derfra.

image122

Ullstrikk i 26 varmegrader... joda! hehe

image98

ei p jobben til pappa skal ha tvillinger til hsten, s jeg tenkte jeg skulle strikke litt ty da... men strikke i ull nr det er 26 grader er jammen meg varmt... endte med at jeg satt foran ei vifte om kvelden fordi det var s varmt... hehe
oppskriftene er fra garnstudio, men brukte silja strmpegarn i stedet. selv synes jeg hvertfall ikke det klr, ogs er det ganske holdbart! gikk med totalt ca halvannet nste av hver farge, s det holder til ganske s mye!

et par babytfler...

image97

synes disse var s ste, s jeg mtte bare lage de... har ikke ftt pynta de enda da, fr se hva jeg finner p der. disse er strikka i dobbel trd babyull fra nille, s de var veldig raske lage egentlig.

Babysett.

image96

har ftt litt dilla p strikke babyty i stedet for tida, s dette skal vel gis bort s fort det kommer ei jente... hehe, er alltid greit vre p forskudd!
oppskriften er fra garnstudio, men jeg har brukt babyull fra nille i stedet. det blir s mye billigere!

Odessalue til Pia!

image93

Pia bestilte seg en lue, og her er den! fr hpe hun blir fornyd. er vel ikke helt sesongen for lue akkurat n, men er jo absolutt greit ha til seinere! har brukt silja strmpegarn i dobbel trd, og det ble veldig fint synes jeg. greit bruke et garn som holder seg fint! gikk med litt under to nster.

et par rosa lommetfler!

image84

her har jeg blitt kvitt enda litt mer restegarn! veldig greit!

to calorimertyer til ogs!

image83

har jammen vrt litt produktiv i det siste!
her har jeg brukt stlandsgarn og litt frre masker og omganger enn det str i oppskriften, s det blir mer som et pannebnd.

En odessalue til!

image82

bruker opp litt garn jeg har liggende, og denne gangen blir ble den bl.

lite smetteskjerf...

fant oppskriften p garnstudio, s jeg mtte bare prve lage et! det var jo kjempeenkelt og morsomt strikke! gjorde litt om p oppskriften s begge sidene er stort sett like. er bare hull p den ene siden, men ellers ser det likt ut.. er en smule opptatt av det... =)

image78

Odessalue

jeg har strikka snn lue n, var jo ikke s vanskelig! fant ut etterhvert at det er faktisk frste lua jeg har strikka, har bare hekla tidligere. er ikke perler p denne da, m skaffe meg snne som er beregna p strikking tenker jeg... s de tler vaskes. hehe, et fint pskudd for kjpe noe hobbyrelatert... tihi

her er et bilde av vidunderet:

image65

Calorimetry-pannebnd.

image62

har laget noen calorimetry-pannebnd de siste dagene. skikkelig fine synes jeg! liker formen p de veldig godt!
blir nok flere av disse etterhvert tenker jeg! veldig greit ha noen smprosjekter mellom de store!

Lommetfler!

jeg ogs har laga snne, og det var for gjort!
de er litt store til meg, s tror jeg skal prve strikke de p tynnere pinner og evt med mindre masker.

n begynner det vel strengt tatt bli litt for varmt for ulltfler, men det kommer vel alltids kaldere tider igjen!

her er det et bilde!
image45

Mitt 2. par sokker!

Har egentlig strikka de for lenge siden, men har ikke ftt lagt inn bilde her... hehe, enda s mye tid jeg har, s har jeg faktisk ikke ftt gjort det...
men men, her er de hvertfall! er strikka av regia, 4-trds. skikkelig festlig med selvstripende garn! joho

image41

Mitt frste par strikka sokker!

image40

N kan jeg endelig vise de fram, for Anders hadde bursdag i gr! er aldri s lite stolt av disse sokkene. de frste jeg har strikka, og jeg lrte det helt selv! har brukt falkgarn fra Dale, s de er i 100 % ull... varme og gode! forhpentligvis trenger han ikke bruke de fr til hsten igjen da! for n er det jo VR! endelig.

Lue og hals til sm gutter

image39

Snnen til kusina mi fylte ett r n i mars, og da fikk han dette... har helt glemt legge ut bilde siden jeg hadde laga dette lenge fr bursdagen, men ikke kunne vise fram enda da.... men her er det hvertfall, og det passa perfekt p han som skulle bruke det!

Tova veske

Tova veske

Tova veske til mamma. Vaskemaskina står ikke akkurat stille om dagen ;o)
Tok utganspunkt i oppskriften på Booga J, men gjorde den litt større i alle retninger egentlig. hehe

Nok et par pulsvanter

Nok et par pulsvanter

Mamma lærte meg å strikke fletter, noe som egentlig ikke var så veldig vanskelig! var litt langtekkelig og knotete med den ekstra pinnen da, men greit å kunne!
disse ble til mamma da, hun trenger noen når hun kjører bil i kulda. hehe

Pulsvanter i perlestrikk

Pulsvanter i perlestrikk

Et av julas småprosjekter. Fant ut at pulsvanter er veldig greit å ha, og på denne måten læte jeg meg perlestrikk å. hehe
rart med det hvor enkelt det egentlig var da jeg lærte det. ser jo ganske fancy ut da!